±Dla porównania w grudniu 2025 mediana wynagrodzeń miesięcznych brutto wzrosła nominalnie w gospodarce narodowej w grudniu 2025 r. wyniosła 7907,20 zł. W stosunku do listopada 2025 r. wzrosła nominalnie o 6,4 proc., natomiast w stosunku do grudnia 2024 r. o 8,8 proc. W tym samym okresie przeciętne miesięczne wynagrodzenie brutto wzrosło nominalnie o 8,2 proc. w stosunku do listopada 2025 r., a w stosunku do grudnia 2024 r. o 7,8 proc.
Oś zmian · kiedy zmieniano i gdzie artykuł był wtedy na stronie głównej
Zmiany · 2 zapisy ze zmianami, najnowsze u góry
usunięte słowa
dodane słowa
± akapit zmieniony
+ akapit dopisany
− akapit usunięty
- Treść
- Treść
±
MedianaMedia wynagrodzeńw gospodarce narodowej w styczniu 2026 r. wyniosła 7447,16 zł. Wartość mediany wynagrodzeń różniła się w zależności od płci -wśród mężczyzn wyniosła 7590,00 zł (101,9 proc. wartości ogółem), natomiast wśród kobiet - 7289,17 zł (97,9 proc. wartości ogółem).±
W styczniu 2026 r. medianaMediana wynagrodzeń miesięcznych brutto zmalała nominalnie w stosunku do grudnia 2025 r. o 5,8 proc., natomiast w porównaniu do stycznia 2025 r. wzrosła o 8,2 proc. W tym samym okresie przeciętne miesięczne wynagrodzenie brutto zmalało nominalnie o 4,7 proc. w stosunku do grudnia 2025 r., a w porównaniu do stycznia 2025 r. wzrosło o 7,3 proc. - poinformował GUS.+Mediana wynagrodzeń w gospodarce narodowej w styczniu 2026 r. ogółem wyniosła 7447,16 zł - przekazał GUS.
+Najwyższe wartości odnotowano w sektorze publicznym, gdzie mediana wyniosła 8790,54 zł (co stanowiło 118,0 proc. wartości ogółem), natomiast w sektorze prywatnym była równa 6744,14 zł - 90,6 proc. wartości ogółem.
+W podziale na wiek pracowników, najwyższą wartość odnotowano wśród osób mających od 45 do 54 lat - 7743,00 zł (104,0 proc. wartości ogółem), natomiast najniższą w grupie wieku 24 lata i mniej - 5914,29 zł (79,4 proc. wartości ogółem).
+W styczniu 2025 roku najwyższą wartość mediany wynagrodzeń odnotowano w podmiotach o liczbie pracujących 1000 i więcej osób - 8687,15 zł (116,7 proc. wartości ogółem), a najniższą w podmiotach o liczbie pracujących 9 i mniej osób - 4806,00 zł (64,5 proc. wartości ogółem) - przekazał GUS.